1 Kasım 2010 Pazartesi

Modül 6’de Öğrendiklerim

1-Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?

2-Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

3-Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

9 yorum:

  1. 1-Kendine güvenen öğrencilerin daha başarlı olacağı konusunda bir fark yarattı.Öğrencielrin kendi kapasitelerine uygun işler verildiğinde daha verimli ve özgüvenli oldukalrı gerçeği pekişti
    2- Bu konuda öğrencilerie başarılı oldukalrında geri bildirim verirken ödüller veririm ve teşvik ederim.Böylece kendi potansiyellerine yönelmenin önemini anlarlar ve baaşarılı olma duygusunu tadarlar
    3- Her öğrencinin hangi alanda zorlandığını tespit ederek o alanda rehberlik yaparım.

    YanıtlaSil
  2. 1. Evet oldu. Öğrenciler kendi başarılarını görmeleri , kendilerine olan güveninin sağlanmasını gerçekleştirir.
    2. Grup çalışmalarında her öğrenci bireysel olarak , grup çalışmasına katkısı olur. Böylelikle kendinin de bir şeyler yapabileceğini görür ve bu grup çalışmaları bireysel çalışmayı kamçılar.
    3. Her öğrenciyi çalışma esnasında gözlerim. Yapamayanları yüreklendirir ve onların konuyu kavrayacak şekilde izahat ederim ve herkesin farklı olduğunu belirterek, bunların doğal bir olay olduğunu , arkadaşlarından çekinmemelerini sağlarım.

    YanıtlaSil
  3. 1.Evet oldu. Başarının en başında kendine güvenin geldiğini zaten biliyorduk ve burada da aynı şeyden bahsediliyor.
    2.öğrencilerimle beraber çalışırım.Öğrenciler, öğrenme sürecinde aktif rol oynamalıdır.
    3. Her öğrencinin bireysel gereksinim ve özelliklerine göre öğretim sürecini tasarımlamak ve bu doğrultuda destek sağlamak, öğrencilerin öz-güvenmelerinin geliştirilmesi ve bağımsız öğrenenler olmaları açısından önemlidir. Bunu sağlayabilmek için doğru yerde ve zamanda yeterli düzeye desteğin sağlanması, öğrenciler yetkinleştikçe bu desteğin azaltılması gerekir.

    YanıtlaSil
  4. 1.Evet.Bireysel farklılıklara göre tasarlanan öğretim öğrencilerin derse katılımını daha çok sağlar,hem de daha istekle öğrenmelerini sağladığından kalıcı lur.

    2.Onların ilgi ve ihtiyaclarınıkarşılayacak projelere yer vererek

    3 Öncelikle öğrencilerimin gereksinimlerinin tespitini yaparım. Sonra öğrenciye teknik imkanları sağlar ve sorumluluk vererek güven duyulduğunu hissettiririm. Değerlendirme araçları ile gereksinimlerini karşılama yanında öğrenci öğretmen görüşmeleri ile de rehberlik çalışması yapılabilir.

    YanıtlaSil
  5. 1-Evet,yardımcı oldu.Üstün zekalı veya özel eğitime muhtaç öğrencilere nasıl yardımcı olabilirim noktasında daha ayrıntılı bilgiye sahip oldum.Yalnız kalabalık sınıflarda ve yetiştirilmesi gereken yoğun bir müfredatla uygulanması biraz zor olacak;çünkü bu kadar bireysele inmeye vakit yok.

    2-Konuya başlamadan küçük bir slaytla veya hikayeyle dikkatlerini konuya çekerim.Ardından knuyla ilgili neler bildiklerine dair günlük isterim.Çalışmanın her aşamasında kendilerini denetleyecek anketler uygularım.Konuyla bütünleştirerek her etkinlikte grup çalışmalarına yer vermeye çalışırım;çünkü öğrenci grup çalışmasında hem bildiklerini fark eder hem de eksiklerini görür,eleştiriyi öğrenir.
    3-İlgi ve yeteneklerine göre etkinlik seçenekleri sunar,neleri öğrenmek istediklerini sınıflandırmalarını ister ve buna göre yönlendiririm.Özgüven kazanabilmeleri için en iyi bildiklerinden çalışmaya başlamalarını öneririm.

    YanıtlaSil
  6. 1-Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet, oldu.öğrencilerin ilgi ve merakları göz önünde bulundurulursa arzulanan başarıyı sağlamada yardımcı olur.

    2-Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

    Sadece çalışmasından olumlu sonuç elde edeni değil,çalışma süresince çaba gösteren herkesin ödüllendirileceğini anlatırım.Çalışmalarına yardımcı olurum.Aynı durumu anlatan büyüklerin yaşantılarından örnekler veririm

    3-Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
    Hazırlanan sunumlar, öğrenme örnekleri öğrencilerimin düşünme becerilerini ve hazırladıkları konuyla ilgili içeriği farklı biçimlerle öğrenmelerine yardımcı olur. Öğrenme kendi kendine gerçekleşir. Bunu da güzel hazırlanmış bir planlama ile öğrenciye teknik imkanları sağlayarak öğrenciye güven duygusu kazandırarak gerçekleştirebiliriz.

    YanıtlaSil
  7. 1-Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?

    Evet oldu. Her birey birbirinden farklı ilgi ve becerilere sahip. Gerek sahip olunan imkanlar gerekse yeteneklerin farklı oluşu öğrenme sürecinde olumsuz etkiler yaratabilir. Bunun için oluşturulan grupların belli kraterlere göre seçilmesinde fayda sağlanabilir.

    2-Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

    Öğretmen süreç içinde öğrenen rehber konumunda olacağı için öğrenciyle yapacağı birebir çalışmalar faydalı olabilir.

    3-Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

    Öğrencilerle sık sık biraraya gelerek. Öğrenci ne kadar iyi tanınırsa bireysel gereksinimleri de o derecede karşılanabilir.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar, çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. 1.Evet.Bireysel farklılıklara göre tasarlanan öğretim öğrencilerin derse katılımını daha çok sağlar,hem de daha istekle öğrenmelerini sağladığından kalıcı lur.

    2.Onların ilgi ve ihtiyaclarınıkarşılayacak projelere yer vererek

    3 Öncelikle öğrencilerimin gereksinimlerinin tespitini yaparım. Sonra öğrenciye teknik imkanları sağlar ve sorumluluk vererek güven duyulduğunu hissettiririm. Değerlendirme araçları ile gereksinimlerini karşılama yanında öğrenci öğretmen görüşmeleri ile de rehberlik çalışması yapılabilir.

    YanıtlaSil