26 Ekim 2010 Salı

Modül 5’de Öğrendiklerim

1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

10 yorum:

  1. 1. Yardımcı oldu. Öğrencinin gözünle görme imkanım oldu.
    2. Beyin fırtınası yaparak.Her ünitenin sonunda işlenen konular hakkında küçük sınavlar yaparım.
    3. Geri bildirim yaparım. Sık sık öğrendiklerini aktiv tutmak için, dili aktiv olarak kullanmalarını teşvik ederim.

    YanıtlaSil
  2. 1.Oldu.Farklı içerikler için örnek araçları inceleme fırsatı bulmam kendi gelişimim açısından faydalı oldu.

    2-Değerlendirme anketleriyle

    3-Süreç değerlendirme yaklaşımlarını kullanırsam öğrencileri değerlendirme sürecinde aktif hale getirebilirim. Ama bu değerlendirme sürecinin doğru düzgün işlemesini istiyorsam öğrencilere mutlaka gerekli yerlerde yönergeler ve dönütler vermem gerekir.

    YanıtlaSil
  3. 1- evet yardımcı oldu.Öğrencinin yapabildiği kadarıyla değerlendirilmesi gerektiği ortaya çıktı.
    2-Öncelikle beyin fırtınası yapılır.ardından öğrenme konusu ile ilgili sunum yapmalarını isterim.ayrıca daha da ayrıntılı bilgi için öğrenme anketi düzenlrrim
    3-Öncelikle Kendi projelerini kendilerinin değerlendirmelerini isterim ve kendilerine not vermelerini beklerim.VGerdikleri nota göre neden olduğunu sorar ve eksikliklerini kendilerinin görmelkerini sağlarım

    YanıtlaSil
  4. 1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet,oldu.Öğrenci bakış açısıyla bakma fırsatı verdi.
    2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
    Öğrenip öğrenmediklerini ölçen sorular sorarak.
    3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
    Süreç değerkendirme yaklaşımına uyarak,öğrencilerime yönergeler ve dönütler vererek.

    YanıtlaSil
  5. 1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet.Değerlendirme maddeleri önceden tespit edilip verilirse ve de takip edilirse olmaz diye bir şey yok.

    2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
    Öğrendikleri ile ilgili çalışma yaptırırım,öğrendiklerini aktarmasını isterim ve sorular sorarım.

    3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
    Yaptığı çalışma sonucunda en etkili öğrenmeyi gerçekleştireceğini anlamasını sağlarım ve bu çalışmaları sonucunda başarı değerlendirmesi yapılacağını açıklarım.

    YanıtlaSil
  6. 1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet oldu.Öğrenci gözüyle de baktığımız için nasıl değerlendirebileceklerini de tasarlayabildik ve bununla ilgili önlemleri almamızı sağladı

    2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
    Aralarda kısa sorular sorarak ve değerlendirme anketleri düzenleyerek

    3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
    Geribildirim veririm ve verdiririm

    YanıtlaSil
  7. 1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

    Evet yardımcı oldu.Değerlendirme sırasında öğrencinin beklentilerinin neler olabileceği ve farklı değerlendirme çalışmaları hakkında bilgi verdi.
    2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
    Ünite sonunda özet bir slayt çalışması isteyebilirim.Öğrendiklerim başlıklı bir yazı hazırlamalarını ister ve bunlarla ilgili birbirlerine soru sormalarını sağlarım.

    3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
    Her aşamada küçük anketler uygularım.Her dersin başında bir önceki dersle ilgili geri dönüt çalışması yaparım.

    YanıtlaSil
  8. 1-Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

    Evet oldu.Öğrenci adıyla yapılan çalışma örnekleri bu konuda katkı sağladı.

    2-Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

    değişik ve tarafsız haazırlanan değerlendirme araçları ile. bu araçlar projenin başlangıcında, proje sürecinde ve projenin sonunda kullanılır.

    3-Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

    çalışma günlükleri tutturarak, grup değerlendirmeleri yaptırarak.

    YanıtlaSil
  9. 1- Öğrencilerin öss diye bir sorunları varken çok yardımcı olacağına inanmıyorum. genelinin.
    2- Üniteye göre hazırlanan değerlendirme araçlarına göre.
    3-Üniteye ortak yaparak. Birlikte sunum olur.

    YanıtlaSil
  10. 1-evet oldu.empatik iletişim imkanım doğdu.
    2-ünite sonunda çalışmaları karşılıklı değerlendirtirim.
    3-geri bildirim metoduyla

    YanıtlaSil