Etkinlik 3: Başarılı Bir Projeyi Uygulamak Adım 2: Başarılı Bir Projeyi Planlama
Ünitenizin başarısından emin olmak için, ünitenizden önce, sırasında ve sonrasında neler hazırlanması gerektiğini göz önünde bulundurun. Yorum ekle kısa yoluyla yorumlarınızı ekleyin.
1- Öğrencilerimin ihtiyaç duyabileceği ekpmanları hazırlarım veya temin ederim.Örneğin bilgisayar sınıfı ihtiyacı varsa yönetimden talepte bulunurum.Teknolojiye ulaşmakta güçlük çeken öğrencilerimi gruplara ayırırım 2- Ünite sırasında ihtiyaç analizi yapar ve eksik olan şeyleri tespit ederim.bununla beraber üniteme yardımcı olabilecek çevredeki kaynakalrı incelerim.Bu kaynaklar kişi,kurum ya da kuruluş ya da kitaplar olabilir 3-Ünite sonunda ne kadar öğretebildiğimi lçmek için geri bildirim yollarını kullanırım.Öğrencilerin ürünlerini incelerken gerekli müdaheleleri yaparım.Grup çalışmasında işbirliğini en iyi sağalyan ekiplere ödül verirken zayıf grupları da daha iyi yapabilecekelri kouusnda teşvik ederim
1. Önce projenin adını veririm ve porje hakkında öğrenciler beyin fırtınası yaparlar. 2. Projenin ilgi çekecek biçimde hazırlanmasını sağlarım.Resim,film,fıkra,hikâye...vb.metariyaller kullanılmasını sağlarım. 3. Soru - cevap ve karşılıklı düşünce bildirme/ eleştirme / övme...vb. çalışmalarla projenin ne kadar başarılı olduğunu gözlemlerim.
1.Proje ile ilgili nelere ihtiyaç duyulabilir konusunda toplanıp bir liste yapılabilir ve bu ihtiyaçların nereden bulunacağı ile ilgili çalışmalar yapılır. Daha büyük kapsamlı ihtiyaçlar için de okul idaresinden yardım istenir. 2. Projeyi daha eğlenceli hale getirmek için yapılabilecekler hakkında beyin fırtınası yapılır.Çıkan sonuçlara göre de temin çalışmaları yaptırırım. 3. Akran geribildirimi ve soru-cevap gibi değerlendirme yöntemleri kullanırım ve sonuca göre de ödül veririm 3.
Üniteden önce, gerekli teknik alt yapı(bilgisayar,ses ve görüntü oynatıcılar vb.) Değerlendirme vb.formları Ünite sırasında hazırladığımız üniteyi plana uygun yürütmek Ünite sonrasında Önceden hazırlanmış değerlendirme araçları ile sonucu en iyi şekilde ölçmek.
1-Öğrencilerin konuyla ilgili neler bildiklerine dair beyin fırtınası yapmalarını sağlarım.Çalışma esnasında öğrencilerin faydalanabilecekleri kaynak kitapları teknoloji sınıfına temin ederim;çünkü kimi zaman kitabi görerek incelemek daha etkilidir.Ünitenin kazandıracaklarını ve günlük hayatlarıyla bağdaştıracakları noktaları vurgularım. 2-Konuyu pekiştirmek için örnek sayısını çoğaltırım.Öğrencilerin kitapları okuyarak edebi eserlerin tarihle ilişkisini somut bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olurum.Her öğrencinin bireysel çalışarak yeteneklerini görmesine fırsat veririm.(sunu hazırlama,anlatma vb.)Aynı zamanda küçük anketlerle öğrencinin eksiklerini görmesine yardımcı olurum. 3-Projenin sonunda öğrenciler çalışmalarını sunduklarında genel değerlendirme ortamı oluşturarak karşılıklı etkileşimi sağlar ve olumlu ve olumsuz eleştirileri dikkate alarak daha iyi ürünler yaratabilmelerine fırsat veririm.Üniteyle ilgili en iyi sunuyu hazırlayan öğrenciyi ödüllendirerek daha sonraki çalışmalarda öğrencilerin motivasyonunu güçlendiririm.
Beyin fırtınası ve kavram haritaları ile konu hakkında bilgi yoklaması yaparım. proje sırasında denetim listeleri oluşturup araştırmaya yönelten sorular sorarım.Konuyla ilgili hazırlanmış formlar doldurtarak grupların birbirlerini denetlemelerini sağlarım.Sorular sorarak günlük hazırlatıp denetlerim. projenin sonunda hazırlayacapım değerlendirme tablosuna göre değerlendirme yaparım.
1-projeyle ilgiibeyin fırtınası yapmalarına imkan veririm. 2-konuyu daha iyi kavramalarını sağlamak için pekiştireç sayısını çoğaltırım. 3-proje sonunda birbirlerinin çalışmalarını değerlendirme imkanı tanırım.Böylece özeleştiri imkanı da sağlamış olurum.
1-Konuyla ilgili anekdot ve formlar hazırlayarak geri bildirim almalarını sağlarım. 2-Tekrar ve pekiştireçler vereek konuyu daha kavramalarını sağlarım. 3-Öğrencilere her projeyi değerlendirmeleri ve eleştirmelerini isterim.
Konu ile ilgili kısa bir giriş yapar,sorular sorarak beyin fırtınası yaparım. Konuyu anlayanların özetlemesini isterim. Önceden hazırlanmış değerlendirme araçları ile sonucu en iyi şekilde ölçmek.
1- Öğrencilerimin ihtiyaç duyabileceği ekpmanları hazırlarım veya temin ederim.Örneğin bilgisayar sınıfı ihtiyacı varsa yönetimden talepte bulunurum.Teknolojiye ulaşmakta güçlük çeken öğrencilerimi gruplara ayırırım
YanıtlaSil2- Ünite sırasında ihtiyaç analizi yapar ve eksik olan şeyleri tespit ederim.bununla beraber üniteme yardımcı olabilecek çevredeki kaynakalrı incelerim.Bu kaynaklar kişi,kurum ya da kuruluş ya da kitaplar olabilir
3-Ünite sonunda ne kadar öğretebildiğimi lçmek için geri bildirim yollarını kullanırım.Öğrencilerin ürünlerini incelerken gerekli müdaheleleri yaparım.Grup çalışmasında işbirliğini en iyi sağalyan ekiplere ödül verirken zayıf grupları da daha iyi yapabilecekelri kouusnda teşvik ederim
1. Önce projenin adını veririm ve porje hakkında öğrenciler beyin fırtınası yaparlar.
YanıtlaSil2. Projenin ilgi çekecek biçimde hazırlanmasını sağlarım.Resim,film,fıkra,hikâye...vb.metariyaller kullanılmasını sağlarım.
3. Soru - cevap ve karşılıklı düşünce bildirme/ eleştirme / övme...vb. çalışmalarla projenin ne kadar başarılı olduğunu gözlemlerim.
1.Proje ile ilgili nelere ihtiyaç duyulabilir konusunda toplanıp bir liste yapılabilir ve bu ihtiyaçların nereden bulunacağı ile ilgili çalışmalar yapılır. Daha büyük kapsamlı ihtiyaçlar için de okul idaresinden yardım istenir.
YanıtlaSil2. Projeyi daha eğlenceli hale getirmek için yapılabilecekler hakkında beyin fırtınası yapılır.Çıkan sonuçlara göre de temin çalışmaları yaptırırım.
3. Akran geribildirimi ve soru-cevap gibi değerlendirme yöntemleri kullanırım ve sonuca göre de ödül veririm
3.
Üniteden önce,
YanıtlaSilgerekli teknik alt yapı(bilgisayar,ses ve görüntü oynatıcılar vb.)
Değerlendirme vb.formları
Ünite sırasında
hazırladığımız üniteyi plana uygun yürütmek
Ünite sonrasında
Önceden hazırlanmış değerlendirme araçları ile sonucu en iyi şekilde ölçmek.
1-Öğrencilerin konuyla ilgili neler bildiklerine dair beyin fırtınası yapmalarını sağlarım.Çalışma esnasında öğrencilerin faydalanabilecekleri kaynak kitapları teknoloji sınıfına temin ederim;çünkü kimi zaman kitabi görerek incelemek daha etkilidir.Ünitenin kazandıracaklarını ve günlük hayatlarıyla bağdaştıracakları noktaları vurgularım.
YanıtlaSil2-Konuyu pekiştirmek için örnek sayısını çoğaltırım.Öğrencilerin kitapları okuyarak edebi eserlerin tarihle ilişkisini somut bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olurum.Her öğrencinin bireysel çalışarak yeteneklerini görmesine fırsat veririm.(sunu hazırlama,anlatma vb.)Aynı zamanda küçük anketlerle öğrencinin eksiklerini görmesine yardımcı olurum.
3-Projenin sonunda öğrenciler çalışmalarını sunduklarında genel değerlendirme ortamı oluşturarak karşılıklı etkileşimi sağlar ve olumlu ve olumsuz eleştirileri dikkate alarak daha iyi ürünler yaratabilmelerine fırsat veririm.Üniteyle ilgili en iyi sunuyu hazırlayan öğrenciyi ödüllendirerek daha sonraki çalışmalarda öğrencilerin motivasyonunu güçlendiririm.
Beyin fırtınası ve kavram haritaları ile konu hakkında bilgi yoklaması yaparım. proje sırasında denetim listeleri oluşturup araştırmaya yönelten sorular sorarım.Konuyla ilgili hazırlanmış formlar doldurtarak grupların birbirlerini denetlemelerini sağlarım.Sorular sorarak günlük hazırlatıp denetlerim. projenin sonunda hazırlayacapım değerlendirme tablosuna göre değerlendirme yaparım.
YanıtlaSilBil-merak et- öğren şeması
Proje sunumu
Projenin öğrencilere faydasının denetlenmesi
1-projeyle ilgiibeyin fırtınası yapmalarına imkan veririm.
YanıtlaSil2-konuyu daha iyi kavramalarını sağlamak için pekiştireç sayısını çoğaltırım.
3-proje sonunda birbirlerinin çalışmalarını değerlendirme imkanı tanırım.Böylece özeleştiri imkanı da sağlamış olurum.
1-Konuyla ilgili anekdot ve formlar hazırlayarak geri bildirim almalarını sağlarım.
YanıtlaSil2-Tekrar ve pekiştireçler vereek konuyu daha kavramalarını sağlarım.
3-Öğrencilere her projeyi değerlendirmeleri ve eleştirmelerini isterim.
Konu ile ilgili kısa bir giriş yapar,sorular sorarak beyin fırtınası yaparım.
YanıtlaSilKonuyu anlayanların özetlemesini isterim.
Önceden hazırlanmış değerlendirme araçları ile sonucu en iyi şekilde ölçmek.