1-Bu gösterim fikirlerinden hangilerini sınıfınızda kolayca uygulayabilirsiniz?
2-Öğrencilerinizi etkili bir gösterime hazırlamak için ne yapmanız gerekmektedir?
3-Öğrencilerinizin arkadaşlarına yapıcı geribildirim vermelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
4-Öğrencilerinizin çalışmalarını geliştirmelerinde arkadaşlarından aldıkları geribildirimleri ve kendini değerlendirme sistemlerini kullanmalarını sağlayacak ne tür stratejiler kullanabilirsiniz?
1-Dörtlü-beşli küçük gruplar oluştururuz
YanıtlaSil2-Sonra, grupları değiştirin. Daha sonra, bütün bir grup olarak biraraya gelerek görüşleri paylaşın.
3-Değerlendirmede yazılanların her öğrencinin proje boyunca kullandığı değerlendirme tablosunda kullanılan dil ile aynı olmasına dikkat edin.
4-Eşleş ve Paylaş etkinliğinden sonra bütün bir sınıf olarak görüşleri paylaşın.
5-Akranları kağıda çıktısı alınmış formları doldurarak, kelime işlemcide hazırladıkları belgeleri sunuşu yapanların Wiki ya da Web günlüklerine yükleyerek ya da görüşleri için Wiki’de yeni alt sayfalar oluşturarak geribildirim verebilirler.
1-Eşleş ve Paylaş: Öğrencilerin paylaşımda bulunması için bazı eşleştirme yöntemleri kullanırım. Eşleş ve Paylaş etkinliğinden sonra bütün bir sınıf olarak görüşleri paylaşın etkinliğindeki süper dedektif fikrini uygulayabilirim.
YanıtlaSil2-Öğrencilerinizi etkili bir gösterime hazırlamak için ne yapmanız gerekmektedir?
Eşleş ve Paylaş etkinliğinden sonra bütün bir sınıf olarak görüşleri paylaşın etkinliğindeki süper dedektif fikrini uygulamanın etkili bir gösterim olacağını düşünüyorum.
yapıcı geribildirim vermeleri için öncelikle
3-Öğrencilerinizin arkadaşlarına yapıcı geribildirim vermelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Yapıcı geribildirim vermeleri için öncelikle hoşgörülü olmaları gerekir.Bunun için hoşgörü ortamını oluşturmak gerekir.
4-Öğrencilerinizin çalışmalarını geliştirmelerinde arkadaşlarından aldıkları geribildirimleri ve kendini değerlendirme sistemlerini kullanmalarını sağlayacak ne tür stratejiler kullanabilirsiniz ?
Akranları kağıda çıktısı alınmış formları doldurarak, kelime işlemcide hazırladıkları belgeleri sunuşu yapanların Wiki ya da Web günlüklerine yükleyerek ya da görüşleri için Wiki’de yeni alt sayfalar oluşturarak geribildirim verebilirler.
1-Küçük Grup,Eşleş ve Paylaş,Sanal Gösteririz
YanıtlaSil2-Öğrencilerimizin hazırlamış oldukları projeleri yukarıdaki gösterim fikirlerinden prıjelerini en etkili sunabilecekleri bir yöntemi kullanmalarını sağlayabiliriz.
3-Arkadaşlarının projelerini incelemelerini ve kendi projelerini de arkadaşlarının incelemelerini sağlar ve bukonudaki düşüncelerini paylaşmalarını isteriz.
4-Değerlendirme araçlarını kullanmalarını sağlarız.
1-Bu gösterim fikirlerinden hangilerini sınıfınızda kolayca uygulayabilirsiniz?
YanıtlaSilsunum, broşür, blog çalışmaları yapma
2-Öğrencilerinizi etkili bir gösterime hazırlamak için ne yapmanız gerekmektedir?
projenin başından sonuna kadar kullanacağım değerlendirme araçları ve öğrenciyle öğrenen rehber konumuyla hazırlamaya çalışırım.
3-Öğrencilerinizin arkadaşlarına yapıcı geribildirim vermelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
projenin başında hazırlayacağım grupların ya da öğrencilerin birbirlerini değerlendirebilmeleri için hazırlanacak ölçütlerin kullanılması ile sağlanabilir.
4-Öğrencilerinizin çalışmalarını geliştirmelerinde arkadaşlarından aldıkları geribildirimleri ve kendini değerlendirme sistemlerini kullanmalarını sağlayacak ne tür stratejiler kullanabilirsiniz?
uygun değerlendirme ölçütlerini kullanarak, projenin başında ölçütlerin nasıl yapılacağını belirleyerek gerekli stratejileri kullanabilirim.
1.Küçük Grup,Dönüşümlü İstasyonlar
YanıtlaSil2.Gözlemcilerin dolaşıp geribildirim vermesini sağlarım,Öğrencilerime küçük gruplarıyla projelerini paylaşmaları için zaman veririm
3.Objektif olmaları gerektiğinin altını çizerim
4.Değerlendirme ölçütlerini düzgün kullanarak
1-Küçük grup ve bütün grup çalışmalarını uygulayabilirim.
YanıtlaSil2-Başarılı bir çalışma kadar gösterimin önemini anlatır ve gösterim örneklerini açıklayarak kendilerine hangisi uygun ise ona göre hazırlanmalarını isterim.
3-Etkili değerlendirme ve ortak değerlendirme aracı kullanarak.Aynı zamanda eleştirinin yapıcı olması gerektiği hatırlatılmalı.
4-Projenin beklentileri doğrultusunda etkili araçlarla değerlendirme yapılır.
1- Küçük adımlar ilkesine uygun olarak bazı istasyonlar oluşlturulabilri.
YanıtlaSil2- Yaptıkalrı için önce bir ön sunum yapmalrını isterim.Ardından projedeki sorumlulukalrına göre tek tek sunum yaptırırım
3- Siz olsaydınız ne yaprdını? sorusunu soartark geri bildirim vermelerini sağlarım
4- Soru cevap, beyin fırtınası v.b. yönemleri kullanamlrını öneririm
1-Bu gösterim fikirlerinden hangilerini sınıfınızda kolayca uygulayabilirsiniz?
YanıtlaSilsunum, broşür, blog çalışmaları yapma
2-Öğrencilerinizi etkili bir gösterime hazırlamak için ne yapmanız gerekmektedir?
Gözlemcilerin dolaşıp geribildirim vermesini sağlarım,Öğrencilerime küçük gruplarıyla projelerini paylaşmaları için zaman veririm
3-Öğrencilerinizin arkadaşlarına yapıcı geribildirim vermelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Yaptıkları işin önemini anlatırım.
4-Öğrencilerinizin çalışmalarını geliştirmelerinde arkadaşlarından aldıkları geribildirimleri ve kendini değerlendirme sistemlerini kullanmalarını sağlayacak ne tür stratejiler kullanabilirsiniz?
Soru cevap,akranları kağıda çıktısı alınmış formları doldurarak, kelime işlemcide hazırladıkları belgeleri sunuşu yapanların Wiki ya da Web günlüklerine yükleyerek ya da görüşleri için Wiki’de yeni alt sayfalar oluşturarak geribildirim verebilirler.
1.Küçük Grup,Dönüşümlü İstasyonlar
YanıtlaSil2projenin başından sonuna kadar kullanacağım değerlendirme araçları ve öğrenciyle öğrenen rehber konumuyla hazırlamaya çalışırım.
3-Etkili değerlendirme ve ortak değerlendirme aracı kullanarak.Aynı zamanda eleştirinin yapıcı olması gerektiğini hatırlatırım
4-Değerlendirme araçlarını kullanmalarını sağlarım.
1. Küçük gruplar oluştururken yapılan çalışmalar.
YanıtlaSil2. Gruplar yaptıkları çalışmaları diğer grupla paylaşması ve hazırladıkları çalışmalar hakkında tartışmaları.
3. Soru-Cevap yöntemi kullanarak.
4. Grubun göremedikleri veya farklı yönlerini sınıftaki öğrencilerin eleştirmeleri ile farkına varırlar.