14 Ekim 2010 Perşembe

Modül 2’de Öğrendiklerim

1-Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?

2-Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?

3-Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?

10 yorum:

  1. 1. Evet yardımcı oldu.
    2.Dersimde bunu kullnarak öğrenimde daha kalıcı eğitim verebilirim.
    3. Ben öğrenciye rehber olabilirim ve öğrenciler öğrendiklerini uygulamalı olarak pekiştirebilirler.Yaparak yaşayarak öğrenme daha kalıcı olur.

    YanıtlaSil
  2. 1.kesinlikle oldu.
    2.kendi ünitelerime uyarlayabilirsem öğrencilere faydalı olurum.
    3.öğrenciyi de içine katarak öğretmen rehberliğinde

    YanıtlaSil
  3. 1. Elbette oldu. Ancak bu eğitim sisteminde özellik de lise de nasıl kullanılacağı biraz tartışılır.
    2. Zaten öğrenci kendi kendine öğrenme yapacağı için öğrenmenin kalıcılığı kendiliğinden oluşacaktır.
    3. Bir değerlendirme kriteri hazırlanarak grup çalışmalarında gruplar birbirlerine, bireysel çalışmalarda da öğrenciler kendilerine puan verebilir. Öğretmen de denetleyici rehber olarak projenin başlangıcından sunumuna kadar belli esaslara göre değerlendirme yapabilir.

    YanıtlaSil
  4. 1-Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet, oldu.ÖPTS'lerin öğrencileri üniteye karşı güdüleyeceğini düşündürdü.
    2-Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?
    Amacına uygun sorular olursa çok yardımcı olur.Öğrenci üniteyi hayatla ilişkilendirir.
    3-Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
    Öğrencilerin hazır bulunuşluklarını belirliyerek.

    YanıtlaSil
  5. 1-Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?
    oldu ve bunların yararlı olacağını düşünüyorum

    2-Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?
    öğrencilerin dikkatini çekecek bir tasarım sorusu kalıcı öğrenme sağlayabilir
    3-Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
    örneğin öğencilerin birbirlerine geri bildirim vermelerini sağlayabilirim

    YanıtlaSil
  6. 1Evet söylenebilinir yine de mevcut şartlar dahilinde ortaöğretim için biraz zor
    2.Öğrenci merkezli oluşu zaten buna olanak sağlıyor
    3.Öğrencilerin hazır bulunuşluklarını belirliyerek.

    YanıtlaSil
  7. 1.Evet oldu.Ancak istenen uygulamaların oturması için uzmanlarca hazırlanmış olanların her sevyeye uygun olarak sunulması ve benzer çalışmaların istenmesi daha doğru olur.
    2.Benim ve öğrencimin düşünme alanını geliştirir.
    3.Değerlendirme kriterlerini önceden hazırlar ve görüşlerini isterim.Bir birlerini değerlendirmelerini isterim

    YanıtlaSil
  8. 1-evet. kısmen planlamalarım konusunda oldu. sadece sınava bakarak öğrencinin ne kadar öğrendiğini anlamak güçtür.
    2-güdülenmeyi arttırma konusunda yardımcı olkabilir.
    3-Bunlar:Yazılı etkinlikler, bil merak et öğren şemaları, düşünme etkinlikleri ve tartışmalar yaptırarak planlarım.

    YanıtlaSil
  9. 1-Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Evet öğrencilerin kısa ;ama sağlam adımlarla ilerleyebilmeleri için faydalı olacaktır.Bir de parçada eksikleri görmek bütünde görmekten daha kolaydır.
    2-Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?
    İlginç başlıklar ve ucu açık sorular öğrenciyi farklı bakış açılarına yönelttiği için akılda kalıcılık daha uzun süreli olacaktır.Öğrenci ezber bilgiden kurtulacak farklı kaynaklarla özdeşleştirerek öğrenecektir.
    3-Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
    Önceden belirlenen kriterlere göre öğrencilerin birbirlerini değerlendirebilecekleri ortamı yaratırım.Gruplar arasında küçük bilgi yarışmaları yapılabilir,kavram haritaları oluşturulabilir.

    YanıtlaSil
  10. 1- çok fazla faydası olmadı çünkü zaman ve iyi planlama isteyen bir iş
    2- Eğer uygulanabilirse gerçekten faydası olur ve tam öğrenme yöntemi ile öğrenme gerçekleşbilir ancak ülkemizde sınava odaklı eğitim olduğu için bu biraz zor
    3- Kriterleri bir kısmını öğrenciler ile belirlerim diğer kalanları ise öğrenci başarısına bağlı olarak ölçerim

    YanıtlaSil